Palnik uniwersalny wieloolejowy, model HB-65 moc od 28 do 70 kW.
Palnik uniwersalny na olej przepracowany, tzw. wieloolejowy, model HB-65 z regulowanym zakresem mocy od 28 do 70 kW.
Zastosowanie palnika:
- kotły centralnego ogrzewania,
- nagrzewnice,
- piece grzewcze nadmuchowe,
- piece piekarnicze,
- komory lakiernicze,
- komory wędzarnicze,
- kotły parowe,
- suszarnie.
W palniku można spalać:
- przepracowany olej mineralny i syntetyczny1
- olej opałowy lekki i średni ciężki
- olej roślinny – rzepakowy2
- olej mieszany – opałowy z dodatkiem biokomponentów rzepakowych, z zastrzeżeniem, że stosowanie tego typu oleju nie wymaga dodatkowej regulacji palnika
- olej smarny z zachowaniem środków ostrożności – woda i osad, które mogą zbierać się w zbiorniku są niepalne.
- tłuszcze roślinne i zwierzęce, w tym również posmażalnicze
- surowe oleje roślinne pozyskane z bezpośredniego tłoczenia nasion oleistych, w tym rzepaku.
1 W przypadku, gdy używany jest olej syntetyczny, należy domieszać do niego około 10% mineralnego oleju opałowego.
2 W przypadku używania oleju roślinnego, należy ustawić regulator termostatu oleju na wartość 100°C.
Zmiana rodzaju paliwa wymaga jedynie zmiany ustawienia regulatora powietrza, ew. regulatora termostatu – nie ma konieczności demontażu urządzenia ani wymiany jakichkolwiek części czy podzespołów.
Nie należy mieszać olejów silnikowych ze spożywczymi.
W skład zestawu wchodzi:
- palnik,
- podgrzewacz oleju,
- kołnierz,
- uszczelka kołnierza,
- cztery śruby mocujące,
- instrukcja obsługi,
- dokumentacja techniczna,
- wtyczka przyłączeniowa (7 – polowa)
Do ostatecznego uruchomienia palnika potrzebne są:
- zbiornik z paliwem
- elastyczny wąż paliwowy o średnicy wewnętrznej 16 mm łączący zbiornik z palnikiem
- kompresor do wytwarzania sprężonego powietrza około 63 l/min., 2,5bar.
- komin
- urządzenie odbiorcze typu kocioł, komora lub nagrzewnica
Opis pracy urządzenia:
Paliwo znajdujące się w zewnętrznym zbiorniku jest przepompowywane do wewnętrznego zbiornika, znajdującego się w palniku. Poziom olej w wewnętrznym zbiorniku regulowany jest za pomocą pływaka i mikroprzełącznika, który stanowi zabezpieczenie przed przepełnieniem – w przypadku przepełnienia palnik samoczynnie się wyłącza.
Palnik wyposażony jest w podgrzewacz oleju oraz termostat regulujący temperaturę oleju w wewnętrznym zbiorniku. Po uzyskaniu odpowiedniej temperatury oleju palnik jest automatycznie uruchamiany, a dalszą kontrolę nad jego prawidłową pracą przejmuje automat palnikowy.
Dysza zasysa paliwo wykorzystując do tego celu przepływające przez nią powietrze z kompresora, które jednocześnie jest powietrzem pierwotnym i razem z zasysanym paliwem tworzy mieszankę „paliwo – powietrze pierwotne”. Wentylator palnika dostarcza kolejną porcję powietrza (powietrze wtórne), które miesza się z wcześniej wytworzoną mieszanką „paliwo – powietrze pierwotne” na poziomie płytki spiętrzającej. Skomponowana mieszanka w postaci aerozolu zostaje rozpylona i zapalona.
Ciśnienie wewnętrzne palnika można ustawić za pomocą regulatora ciśnienia. W przypadku stosowania oleju rzepakowego nastawiona wartość ciśnienia powietrza pierwotnego powinna wynosić 0,27 MPa a przesłona powietrza wtórnego powinna być nastawiona na „0”.
Automat palnika olejowego jest odpowiedzialny za sterowanie i kontrolę palnika. Jego funkcje przebiegają według algorytmu pracy automatu palnikowego.
Dane techniczne palnika wieloolejowego HB-65
Moc palnika: | kW | 28 - 70 |
---|---|---|
Rodzaj paliwa: | oleje przepracowane, opałowe i inne | |
Zużycie oleju: | kg/h | 6,9 |
Zasilanie elektryczne: | 220-240 V / 50Hz | |
Pobór prądu: | A | 6,0 |
Pobór mocy - dla silnika: | W | 180 |
Pobór mocy - dla podgrzewacza oleju | W | 1100 |
Wydajność kompresora: | m3 | 8,5 |
Ciśnienie powietrza pierwotnego: | bar | 0,50 - 0,65 |
Ciśnienie powietrza wtórnego: | bar | 3 |
Waga: | kg | 20 |
Przeprowadzamy przeglądy oraz prowadzimy serwis zarówno naszych palników, jak również palników innych producentów. W ofercie posiadamy także części zamienne.